Köpvillkor

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen. Det innebär att om du köper en vara på postorder eller via telefon, TV-shop eller Internet, har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan. Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpebelopp senast inom 30 dagar. Observera att frakt och/eller fakturaavgift ej återbetalas vid returnering.
Som kund betalar du själv returfrakt, och ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Varan är i kundens ägo tills vi mottagit returen.

OBS:
Det är ingen ångerrätt på schampo, balsam, inpackningar eller stylingprodukter, detta på grund av hygieniska skäl.
Vi rekommenderar alla våra kunder att skicka spårbara paket för kundens säkerhet.  Du har inte rätt att returnera en produkt om produktförpackningen har öppnats. Om varan är plomberad skall denna vara obruten.
Vid ångrat köp kontakta oss på nedanstående.

TopHead AB
Danska vägen 6
311 60 Ullared
Orgnr:556843-3147
butiken@tophead.se 

Du godkänner även att din mail kommer användas till reklam och nyhetsbrev utskick från oss. Om du senare vill avstå från erbjudande/ nyhetsbrev från oss avregistrerar du dig enkelt när du får ett mail av oss. Vi lämnar självklart inte din mail eller andra personuppgifter vidare till andra företag.

Reklamationer:
Om en produkt skulle visa sig vara defekt eller felaktig kan varan returneras. När varan är hos oss återbetalas totalbeloppet inklusive expeditions- och fraktkostnader. Men då skall kunden bevisa att produkten har kommit till skada under frakten. Vi rekommenderar att fotografera produkterna.

Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten, reklamationsrätten omfattar tex inte fel orsakade av normalt slitage. Fraktkostnader för returen står vi för mot uppvisat kvitto/ orderbekräftelse.

Vänligen skicka med kvittot/ orderbekräftelse för frakten eller en kopia. Ni kan även göra reklamationer i butiken, som finns i Ullared.
Vi säljer alla elprodukter med ett års garanti samt tre års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Alla garantier gäller i Sverige.

Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans. Dessa fabrikationsfel ska konstateras av godkänd serviceverkstad, varpå du som kund får en fri reparation, alternativt en ny produkt, samt ersätts för eventuella fraktkostnader. Gäller det t.ex. handhavandefel eller felinställd produkt måste vi via våra serviceverkstäder debitera dig kostnaden. Det gäller även i de fall som vi inte kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.

Din orderbekräftelse/ kvitto gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten. Utan kvitto/orderbekräftelse gäller ej garantn.
Observera att det för företag gäller andra regler för garanti- och reklamationsrätt. Företag får vid köp endast den garantirätt som ges från leverantören, där garantitiden kan variera från olika leverantörer. Företag har heller inte någon reklamationsrätt utöver sin garantirätt från leverantören.

Vi rekommenderar alla våra kunder att skicka spårbara paket för kundens säkerhet. Notera att returer inte skall skickas som företagspaket. Varan är i kundens ägo tills vi mottagit returen.

Har du frågor angående reklamation/retur är du välkommen att kontakta oss.

butiken@tophead.se
TopHead AB
Danska vägen 6
311 60 Ullared

Allergi:
Kunden ansvarar själv för att ta reda på vad produkten innehåller. Vi tar inget ansvar för eventuella allergiska reaktioner.
Vi bistår gärna med kontaktuppgifter till våra leverantörer vid eventuella synpunkter på produkter.

Leverans:
Leveranstiden är 1-2 arbetsdagar Vi skickar våra varor med dhl, leverans info skickar dhl ut till din mejl eller mobilnummer du uppgivit vid beställningen. Var noga med att kolla att dina uppgifter stämmer och om du uppger mail, glöm ej kolla skräpp post då det ibland mejl kan hamla där. Du har 8-10 dagar på dig att hämta ut paketet från och med det har kommit till ombud. Vid ej uthämtade paket, går paketet tillbaka till oss, vi gör en retur på varorna och sätter in pengar på ditt konto du använt vid betalning. Du får stå för en frakt kostnad på 60:- vid ej uthämtade paket. Du som väljer att betala med faktura skall du vara medveten om att fakturan ligger i paketet, och du har 10 dagar på att betala din faktura från och med du har beställt varan. Vi står ej för någon påminnelse avgift vid försenade betalning. Du kan logga in på klana och betala din faktura innan leverans om du så vill.

Frakt:
Fraktkostnaden är 40kr. Men handlar du du för mer än 500 kr bjuder vi på frakten.

Faktura:
Väljer du att betala med faktura tillkommer en fakturaavgift på 29kr. 
Du skall vara medveten om att fakturan ligger i paketet, och du har 10 dagar på att betala din faktura från och med du har beställt varan. Vi står ej för någon påminnelse avgift vid försenade betalning. Du kan logga in på klana och betala din faktura innan leverans om du så vill.